Blog

Mix biur tradycyjnych i serwisowanych. Czym kierować się przy wyborze biura?

18 Marzec 2023

Mix biur tradycyjnych i serwisowanych. Czym kierować się przy wyborze biura?

W ostatnich latach biura serwisowane cieszą się dużym powodzeniem ze względu na elastyczną długość najmu i warunki umowy. Start up’y i małe przedsiębiorstwa cenią sobie możliwość wynajmu biura „na chwilę” na czas potrzebny do zrealizowania konkretnego projektu. Wartością dodaną jest  dostęp do wielu usług w jednym miejscu takich jak recepcja (firma nie musi zatrudniać oddzielnie swojej recepcjonistki), obsługa pocztowa (pracownik firmy nie spędza długich godzin na poczcie),  zaopatrzenie kuchni (nie trzeba się martwić, że przyjmując gościa zabraknie nam kawy/herbaty) oraz sale konferencyjne na godziny (przy rezerwacji sali zawsze jest pewność, że będzie miejsce na przyjęcie gościa). Nie trzeba się również martwić o bieżące zaopatrzenie aneksów kuchennych w codzienne produkty takie jak kawa, herbata i inne. A utrzymywanie porządku w biurze należy do serwisu sprzątającego.

Inny typ najemcy ceni sobie prywatność jaką daje biuro tradycyjne, w którym gabinety, sala konferencyjna i aneks kuchenny jest tylko i wyłącznie do dyspozycji najemcy wynajmującego cały moduł biurowy. Nierzadko biura już są umeblowane i wyposażone, z doprowadzonym internetowym łączem symetrycznym.

Ciekawym rozwiązaniem jest połączenie biura serwisowanego z biurem tradycyjnym. Taki produkt zazwyczaj oferuje gotowe, umeblowane moduły z dostępem do Internetu, wspólnej recepcji, ale już każdy moduł ma na wyłączność np. aneks kuchenny, salę konferencyjną i gabinety. Również zapewniony jest serwis sprzątający, natomiast zaopatrzenie kuchni czy też biura w materiały biurowe leży po stronie najemcy.

W przypadku miksowanego biura umowa najmu jest stosunkowo krótka, ponieważ takie biuro przy Żelaznej 59 lub Al. Jana Pawła II 61 można już wynająć na 12 miesięcy.

W biurze tradycyjnym mix - najemca ma wszystkie opłaty zawarte w czynszu, z wyjątkiem energii elektrycznej, którą opłaca na podstawie swojego zużycia. Zaliczki na poczet kosztów eksploatacyjnych ponoszone miesięcznie, są rozliczane raz w roku.

Jakie biuro wybrać serwisowane, tradycyjne czy połączenie obu form wynajmu ?

Każda firma musi samodzielnie odpowiedzieć na to pytanie, biorąc m.in. pod uwagę potrzeby swoich pracowników, którzy lubią stabilność, codziennie to samo biurko, nie potrzebują większych przestrzeni do kreatywnej pracy bądź lubią integrować się z innymi, pracować na dużych przestrzeniach typu open space. Pytanie czy stawiają na prywatność czy na elastyczność przestrzeni do wykonywanej pracy, warunków umowy i długości najmu.

Odpowiedź na pytanie czym kierować się przy wyborze biura pozostawiamy potencjalnemu najemcy. Niemniej jednam, jak w każdym przypadku zawsze są wady i zalety.

 

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz.

Platinum Towers Management
© 2024. Platinum Towers Management. Wszelkie prawa zastrzeżone
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Pliki cookie są używane do personalizacji reklam.
Więcej informacji znajdziesz tu: Google Privacy & Terms